| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Mexicandream
|
Geplaatst: Zo Jul 05, 2009 4:43 pm Onderwerp: Mexicandream leest "Oude schuld van John Matthews" |
|
|
Nadat mijn kalender gisteren ook eindelijk Juli aangaf, zei het wat laat dit jaar, is het nu toch tijd om mijn topic voor "de lezer" te openen voor de challenge.
Waarom dit boek?
Tja, het staat al eeuwen in mijn kast en is het dikste boek wat er staat. Ik heb al tijden in mijn hoofd deze te willen lezen, maar vanwege de dikte bleef hij toch telkens weer in de boekenkast staan.
En nu was dit de spreekwoordelike schop onder mijn achterwerk die ik nodig had om hem toch eindelijk eens te gaan lezen.
Nu nog beginnen met lezen.
Momenteel ben ik bezig in "Nachtzuster" van U. Lindell en "Sluipschutter" van L. Child. Maar ben wel vaker verschillende boeken door elkaar aan het lezen. Dus ga vanavond na de film tijd maken om mijn eerste hoofdstukken te lezen.
Ben erg benieuwd! _________________ Er is niets dat een goed boek niet kan verhelpen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
martin
|
Geplaatst: Zo Jul 05, 2009 5:58 pm Onderwerp: |
|
|
Leuk! Ik ga je volgen.
Het is inderdaad een dikkerd.  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
janneke
|
Geplaatst: Zo Jul 05, 2009 8:54 pm Onderwerp: |
|
|
| Leuk Mexi, ik heb 'm vorig jaar ook gelezen nadat hij tijden in mijn kast had gestaan. Daar heb ik geen spijt van gekregen. Ik ben benieuwd naar jouw ervaringen... |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Mexicandream
|
Geplaatst: Zo Jul 05, 2009 10:40 pm Onderwerp: |
|
|
Heey Martin,
zie net dat jij de vertaler bent? leuk!
Heb de eerste 30 pagina's gelezen en heb de rillingen over mijn rug lopen als ik lees over de pedofilie. Nog niet eens heel uitgebreid beschreven, maar de gedachten van "Duclos" maken dat er bij mij plaatsvervangende schaamte optreedt.
Morgen meer.... _________________ Er is niets dat een goed boek niet kan verhelpen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
martin
|
Geplaatst: Ma Jul 06, 2009 5:17 am Onderwerp: |
|
|
Alweer een jaar of tien geleden, dus ik moet even in mijn geheugen graven.
Maar het begin was zeker heftig; de details weet ik (gelukkig) niet meer.  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Debby
|
Geplaatst: Ma Jul 06, 2009 8:35 pm Onderwerp: |
|
|
Mooie uitdaging Mexi! Ik ga je ook volgen, zet 'm op!  _________________
Verbroken van Karin Slaughter |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Mexicandream
|
Geplaatst: Ma Jul 06, 2009 9:33 pm Onderwerp: |
|
|
mmmm....Vanavond dansles gehad, 1ste les voor vriendlief, voor mij ophalen van vele jaren geleden.
Daarna samen op de bank toen het eten eindelijk klaar was, dus geen boek aangeraakt.
Misschien zometeen voor het slapen gaan nog even, maar heb al gemerkt dat het geen prettig leesboek s voor in bed, Hij is veel te groot. _________________ Er is niets dat een goed boek niet kan verhelpen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Mexicandream
|
Geplaatst: Wo Jul 08, 2009 8:35 pm Onderwerp: |
|
|
Gisteravond toch nog even enkele pagina's gelezen. De rillingen op mijn rug blijven nog wel licht aanwezig.
Ben nu op het werk, nog 2 uurtjes te gaan. Merk dat ik in gedachten al in mijn hoekje op de bank ben gekropen om in mijn boek verder te gaan. Helaas, nog even wachten voor mij...... _________________ Er is niets dat een goed boek niet kan verhelpen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ine Site Admin
|
Geplaatst: Wo Jul 08, 2009 8:52 pm Onderwerp: |
|
|
Wel even dansen oefenen vind ik persoonlijk  _________________ Liefde sterft nooit een natuurlijke dood
– Anaïs Nin ( Gelezen in: De dwaling –Inger Ash Wolfe) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Mexicandream
|
Geplaatst: Vr Jul 10, 2009 7:08 pm Onderwerp: |
|
|
Dat oefenen komt goed,
maar aangezien hij een huis heeft in Hengelo en ik in Deventer kan dat niet iedere dag!
Vanavond niks op de TV, mijn boek roept.
Merk dat ik wel wat moeite heb om om te schakelen tussen de hoofdstukken. Het ene verhaalt speelt 30 eerder dan het andere, en 2 verhalen wisselen tussen de hoofdstukken, maar dat staat niet meer aangegeven na de eerste keer (tenminste, tot nu toe nog niet) _________________ Er is niets dat een goed boek niet kan verhelpen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Mexicandream
|
Geplaatst: Vr Jul 10, 2009 9:14 pm Onderwerp: |
|
|
Ben ondertussen bij hoofdstuk 8 aangekomen, en het is erg prettig om te lezen dat hier wel wordt aangegeven dat ik weer in het andere verhaal zit.
De omschrijvingen die Matthews geeft maken het beeld levendig, hij is in staat me mee te nemen en te laten kijken door de ogen van de hoofdpersoon. Ben benieuwd of hij dat in al zijn boeken doet? _________________ Er is niets dat een goed boek niet kan verhelpen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Sonja
|
Geplaatst: Zo Jul 12, 2009 10:39 am Onderwerp: |
|
|
Van Oude schuld heb ik erg genoten. Vond het zijn beste boek. Alhoewel het lang geleden is dat ik het heb gelezen staat het me nog goed voor de geest. Leuk om met je mee te lezen!
Hierna volgt er nog een aardig boek over ene Elena als ik me goed herinner, maar het derde (en laatste) boek wat ik van hem heb gelezen was maar matig. Kan je beter laten liggen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
martin
|
Geplaatst: Zo Jul 12, 2009 10:45 am Onderwerp: |
|
|
| Sonja schreef: | | Hierna volgt er nog een aardig boek over ene Elena als ik me goed herinner, maar het derde (en laatste) boek wat ik van hem heb gelezen was maar matig. Kan je beter laten liggen. |
Vond ik ook, hoewel ik boek 2 al een stuk minder vond.
Jammer, want Oude Schuld staat als een huis.  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Sonja
|
Geplaatst: Zo Jul 12, 2009 1:25 pm Onderwerp: |
|
|
Zo bedoelde ik het eigenlijk ook. In vergelijking met het laatste boek is boek 2 nog wel aardig om te lezen, maar het is niet zo'n klapper als Oude schuld.
Weet je overigens of John Matthews nog schrijft? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
martin
|
Geplaatst: Zo Jul 12, 2009 1:30 pm Onderwerp: |
|
|
| Sonja schreef: | | Weet je overigens of John Matthews nog schrijft? |
Nog een vierde thriller (2007) en daarna een boek over King Arthur (2008), meer heb ik niet kunnen vinden. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|