| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
ine Site Admin
|
Geplaatst: Do Jan 28, 2010 10:18 pm Onderwerp: J.D Salinger overleden |
|
|
J.D. Salinger is 91 jaar geworden. Gisteren overleed hij. Salinger is vooral bekend van de roman The Catcher in the Rye (1951). In Nederland verscheen het boek onder de titel De vanger in het graan. Deze debuutroman van de schrijver gaat over de scholier Holden Caulfield die in conflict komt met de maatschappij van de volwassenen.
| Citaat: | | Veel lezers herkenden zich in Caulfields onvrede met de gevestigde samenleving en genoten van Salingers stijl, waarin luchtigheid en ernst elkaar afwisselen. Het boek staat nog altijd op literatuurlijsten van middelbare scholieren over de hele wereld. |
Het schijnt dat de auteur na de ophef over zijn roman de publiciteit meed en afgezonderd leefde.
Omdat ik zoveel gehoord had over dit boek heb ik het een tijd geleden gelezen. Ik weet nog wel dat ik begreep waarom het jongeren zo aansprak.  _________________ Liefde sterft nooit een natuurlijke dood
– Anaïs Nin ( Gelezen in: De dwaling –Inger Ash Wolfe) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jurg
|
Geplaatst: Do Jan 28, 2010 10:21 pm Onderwerp: |
|
|
Nooit iets van deze man mogen lezen - maar "De vanger in het graan" spreekt mij enorm aan. Misschien - eigenlijk waarschijnlijk - dat ik dit boek eens ga opduiken en lezen. _________________ "[..]de personages in boeken zijn [..] niet ineens gestorven als we ophouden met lezen"
- John Irving - |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ine Site Admin
|
Geplaatst: Do Jan 28, 2010 10:34 pm Onderwerp: |
|
|
Wel een leuk leesproject. Volgens mij is het niet gedateerd  _________________ Liefde sterft nooit een natuurlijke dood
– Anaïs Nin ( Gelezen in: De dwaling –Inger Ash Wolfe) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Woordenaar
|
Geplaatst: Vr Jan 29, 2010 10:22 am Onderwerp: |
|
|
Ik las twee jaar geleden de bundel Negen verhalen, vond het fascinerend. Hij schijnt al die jaren te hebben doorgeschreven, benieuwd of er nu alsnog van alles uitgegeven gaat worden. _________________ Andermans smaak kan bij ons intolerante en zelfs gewelddadige reacties oproepen.
- Alex Ross |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ikops
|
Geplaatst: Do Apr 22, 2010 8:05 am Onderwerp: |
|
|
| De Vanger in het Graan vind ik nog steeds het beste coming-of-age boek dat ik heb gelezen. Wie kan zich niet de worstelingen van Holden Caulfield herinneren? |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|