| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
ine Site Admin
|
Geplaatst: Vr Feb 05, 2010 10:58 pm Onderwerp: The Wire |
|
|
Vanavond het laatste deel van serie 1 bekeken. En we gaan door. Een beetje gezocht op internet. Volgens mij is de DVD box van De Volkskrant het meest gunstig qua prijs. Alle jaargangen voor 100 euri. Dat is een boel geld maar de prijsverschillen zijn ook groot. Bij BOL. com betaal je per jaargang ook 35 euri. Er zijn 5 jaargangen dus.....
Heeft iemand hiermee ervaring?
En ach.... Jimmy
 _________________ Liefde sterft nooit een natuurlijke dood
– Anaïs Nin ( Gelezen in: De dwaling –Inger Ash Wolfe) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gerd
Geregistreerd op: 28 Jan 2006 Berichten: 2660 Woonplaats: Turnhout, Vlaanderen
|
Geplaatst: Vr Feb 05, 2010 11:10 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb de 5 seizoenen cadeau gedaan aan mijn man. De eerste twee delen waren een koopje, 25 euro per stuk. De volgende drie heb ik aan 30 euro gekocht. Ik moet ze zelf nog bekijken, maar mijn man heeft ze al bekeken en vond ze geweldig. Ik heb hem ook vaak horen lachen tijdens het kijken.
Veel geld? Ach... veel kijkplezier toch ook
Aan de vijfde serie van Grey's Anatomy heb ik 50 euro gegeven. Dat vonden mijn dochters schandalig veel geld, maar voor 50 euro hebben we toch lang gezellig kunnen kijken. Een filmticket kost toch ook 7 euro (ik kan het weten, want ik heb er pas 501 besteld ) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Daniëlle
|
Geplaatst: Za Feb 06, 2010 8:34 am Onderwerp: |
|
|
Ine, bij Bol.com zijn de jaargangen nu inderdaad 35 Euro per stuk, maar die hebben gedurende het jaar regelmatig aanbiedingen en dan zakt de prijs behoorlijk.
Ik weet niet of er een Mediamarkt bij jullie in de buurt is, maar daar zijn dvd's van series vaak een stuk goedkoper. Ik heb daar in ieder geval goede ervaringen mee. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Guido
|
Geplaatst: Za Feb 06, 2010 9:00 am Onderwerp: |
|
|
| Bij play.com voor 78 euri (Ned. ondertiteld!). Zie hier. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ine Site Admin
|
Geplaatst: Za Feb 06, 2010 2:18 pm Onderwerp: |
|
|
Dat is een mooie aanbieding  _________________ Liefde sterft nooit een natuurlijke dood
|
| Terug naar boven |
|
 |
Mexicandream
|
Geplaatst: Za Feb 06, 2010 4:22 pm Onderwerp: |
|
|
Kan iemand ook ff uitleggen geven over de serie?
Lees dat jullie allen (nou ja veel) erg enthousiast zijn...maar het zegt me helemaal niks.  _________________ Er is niets dat een goed boek niet kan verhelpen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Guido
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
Mexicandream
|
Geplaatst: Zo Feb 07, 2010 1:36 pm Onderwerp: |
|
|
waarom zoeken als er hier zoveel mensen zijn die me dat gewoon kunnen vertellen?
Heb al ff gekeken, dank voor de links....  _________________ Er is niets dat een goed boek niet kan verhelpen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ine Site Admin
|
Geplaatst: Zo Feb 07, 2010 6:17 pm Onderwerp: |
|
|
Het mooie van de eerste serie verhalen (DVD 1) vond ik dat mensen opgevoerd worden die deugen en die niet deugen. Dat is onafhankelijk van het milieu. Zowel bij de politie en de ambtenaren als binnen het drugscircuit. Grote en kleine boeven. Mensen die - bijvoorbeeld door familieverbanden - hun leven geen andere wending kunnen geven. Relatief kleine boefjes worden sympathiek. Sommige mannen met macht een stuk minder.
Realistisch. Het milieu van een zwart ghetto wordt overtuigend geschetst. Hoezo kansen? Verveling, geen werk en kinderen die opgroeien met de vanzelfsprekendheid van inkomsten vanuit drugs. Ook binnen dit milieu zijn mensen die 'kwetsbaarder' zijn qua karakter dan anderen. Dan vindt uitstoting of selectie plaats.
Hetzelfde zie je bij de politie. Corruptie, maar ook functionarissen die hun eigen ethiek overeind proberen te houden. Dat lukt soms maar ten dele.
Indrukwekkend, het leven wordt niet mooier gemaakt dan het is.
Met een geweldige cast.
Aanrader.  _________________ Liefde sterft nooit een natuurlijke dood
|
| Terug naar boven |
|
 |
Guido
|
Geplaatst: Zo Feb 07, 2010 6:34 pm Onderwerp: |
|
|
Het vierde seizoen is speciaal voor jou gemaakt, Ine. Let maar op.  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Woordenaar
|
Geplaatst: Ma Feb 08, 2010 9:54 am Onderwerp: |
|
|
Als ik dat zo lees moet ik aan George R.R. Martin denken (fantasy schrijver)
| Citaat: | | Ik heb iets met grijze personages, personages die niet zijn wat ze lijken, personages die aan verandering onderhevig zijn. Meestal worden de handelende personages in een verhaal te zwart-wit neergezet, allemaal bestrijden ze wel een Duistere Heer. Zoiets schrijven, dat interesseert me eenvoudig niet. Je moet de ruimte hebben om beide kanten van een conflict te belichten, want echte mensen in een echte oorlog gaan doorgaans uit van hun beleving om tot een soort zelfrechtvaardiging te komen; we maken ons wijs dat wat wij doen juist is. Behalve misschien in een cartoon, is er toch niemand die zegt: “Ik ben de Duistere Heer en ik ga nu op pad om Duistere dingen te doen.” Wij zijn allemaal Grijze Heren. |
_________________ Andermans smaak kan bij ons intolerante en zelfs gewelddadige reacties oproepen.
- Alex Ross |
|
| Terug naar boven |
|
 |
ine Site Admin
|
Geplaatst: Ma Feb 08, 2010 10:21 pm Onderwerp: |
|
|
Mooi  _________________ Liefde sterft nooit een natuurlijke dood
|
| Terug naar boven |
|
 |
Daniëlle
|
Geplaatst: Do Jul 22, 2010 7:47 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb vandaag serie 1 en 2 van The Wire gekocht.
Bij de Mediamarkt waren alle series € 19,99 per stuk. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Guido
|
Geplaatst: Do Jul 22, 2010 8:24 pm Onderwerp: |
|
|
Topserie.
Zal niet lang duren voordat je de volgende seizoenen aanschaft.  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Daniëlle
|
Geplaatst: Do Jul 22, 2010 8:36 pm Onderwerp: |
|
|
Ik moet eerst maar eens tijd vinden om serie 1 en 2 vanThe Wire te gaan bekijken.  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|