| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
JeB
|
Geplaatst: Wo Nov 19, 2008 9:02 pm Onderwerp: Een kwintet leest... Het ABC van de maffia |
|
|
Terwijl Lisa-Marie ons tussen sollicitatiegesprekken door verblijdt met haar ervaringen over een verborgen raadsel, waag ik het toch al een lezerskwintet te openen. Vijf lezers, maar wanneer die gaan lezen, is nog niet helemaal duidelijk. Wát we gaan lezen is wel al duidelijk: Het ABC van de maffia van Andrea Camilleri.
Ik kijk er alvast zelf geweldig naar uit (maar het moet nog even wachten tot De toegewijde tuinier uit is) en ik hoop van mijn medelezers hetzelfde. Gerd, Ine, Guido, Ronald, en ook Ronald (die ons voor was): wanneer jullie er klaar voor zijn: graag jullie commentaar
PS. Zei ik al dat Camilleri mijn favoriete auteur is? Ik verwacht dus alleen positieve commentaar  _________________ De wraak van de dodo
De 10X10-uitdaging van het forum |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Guido
|
Geplaatst: Wo Nov 19, 2008 9:08 pm Onderwerp: |
|
|
Camilleri staat in de top drie van mijn ontdekkingen dit jaar, niet in de laatste plaats dankzij dit forum. (Ik hou van jullie, snik.)
Over dit ABC wist Ronald E. al enige kanttekeningen te plaatsen, die niet helemáál postief waren.
Maar ik duik met open vizier ( ) in dit boekje medio dit weekend. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
JeB
|
Geplaatst: Wo Nov 19, 2008 9:15 pm Onderwerp: |
|
|
Dat is 'm. En dit is Andrea Camilleri:
Intussen op de gezegende leeftijd van 83 jaar Het boek werd overigens pas vorig jaar gepubliceerd in Italië. _________________ De wraak van de dodo
De 10X10-uitdaging van het forum |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Woordenaar
|
Geplaatst: Wo Nov 19, 2008 9:20 pm Onderwerp: |
|
|
Die heb ik al uit ja. Ondertussen al een eind gevorderd in Capo di capi van Claire Longrigg, en De laatste Godfathers van John Follain ligt ook al te wachten. Ik ben in de greep van de maffia  _________________ Andermans smaak kan bij ons intolerante en zelfs gewelddadige reacties oproepen.
- Alex Ross |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Daniëlle
|
Geplaatst: Wo Nov 19, 2008 9:42 pm Onderwerp: Re: Een kwintet leest... Het ABC van de maffia |
|
|
| JeB schreef: | | ik hoop van mijn medelezers hetzelfde. Gerd, Ine, Guido, Ronald, en ook Ronald (die ons voor was) |
Gaat de Ronald meedoen, die al maanden niks meer heeft gelezen?  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
JeB
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
martin
|
Geplaatst: Wo Nov 19, 2008 10:01 pm Onderwerp: |
|
|
Mooie foto van de oude meester.  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
JeB
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
martin
|
Geplaatst: Wo Nov 19, 2008 10:06 pm Onderwerp: |
|
|
| JeB schreef: | Zouden we ons ook kunnen aansluiten, denk je?  |
Als jij als woordvoerder wilt optreden.  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
JeB
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
ine Site Admin
|
Geplaatst: Wo Nov 19, 2008 10:16 pm Onderwerp: |
|
|
Ik heb het boek doorgebladerd. Op de omslag staat: True crime bibliotheek. Dus is het geen roman. De inhoud die ik vluchtig zag duidt hier ook niet op. De Volkskrant meldde ooit: 'Laat dit boek zo snel mogelijk vertaald worden' (volgens de achterflap).
Ik ga het dus ook niet lezen als roman - logisch toch  _________________ Liefde sterft nooit een natuurlijke dood
– Anaïs Nin ( Gelezen in: De dwaling –Inger Ash Wolfe) |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Ronald
|
Geplaatst: Do Nov 20, 2008 12:22 am Onderwerp: Re: Een kwintet leest... Het ABC van de maffia |
|
|
| JeB schreef: | [....] Ik kijk er alvast zelf geweldig naar uit [....] en ik hoop van mijn medelezers hetzelfde. Gerd, Ine, Guido, Ronald, en ook Ronald (die ons voor was): wanneer jullie er klaar voor zijn: graag jullie commentaar |
Eh, heb ik iets gemist of betreft het mijn twee andere drielingbroers....??
| Daniëlle schreef: | Gaat de Ronald meedoen, die al maanden niks meer heeft gelezen?  |
Ik ben inderdaad een triest geval, Daniëlle!  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Guido
|
Geplaatst: Do Nov 20, 2008 7:29 am Onderwerp: |
|
|
Beste Ronald, het betreft de andere twee Ronalds die niet Ronald heten,
althans niet op dit forum, maar normaliter wel Ronald zijn,
wat begrijpelijk de nodige verwarring veroorzaakt,
niet in de laatste plaats bij de overige forumleden die niet Ronald heten;
waarbij we nog blij mogen zijn dat er geen Roland bij zit.  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Blueowl
|
Geplaatst: Do Nov 20, 2008 7:38 pm Onderwerp: |
|
|
Hierbij mijn eerste pizzino.
Heb de eerste hoofdstukken gelezen. Nog niet zo compleet in de ban van de maffia zoals mijn naamgenoot maar wel liefhebber van Andrea Camilleri.
Lees eerst nog even mijn huidige boek uit. _________________ Blue Owl Weblog - Blue Owl Books |
|
| Terug naar boven |
|
 |
gerd
Geregistreerd op: 28 Jan 2006 Berichten: 2655 Woonplaats: Turnhout, Vlaanderen
|
Geplaatst: Do Nov 20, 2008 8:10 pm Onderwerp: |
|
|
Die Jeroen met zijn onvermoeibare liefde voor Italiaanse schrijvers en zijn periodieke uitstapjes naar het Italiaanse land heeft er toe bijgedragen dat mijn gezin en ik ons geliefde Frankrijk dit jaar de rug toekeren en op vakantie gaan in het Italië van lolbroek Berlusconi
Die zin is met opzet lang
Ik hoop dat het ABC van de maffia me niet bang maakt... Ik duik in bad (nou ja, duiken) en neem Camilleri al even mee. Kennismaking  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
|