| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
Woordenaar
|
Geplaatst: Za Feb 06, 2010 7:19 pm Onderwerp: |
|
|
Ja, ik doe ook mee _________________ Andermans smaak kan bij ons intolerante en zelfs gewelddadige reacties oproepen.
- Alex Ross |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Mexicandream
|
Geplaatst: Zo Feb 07, 2010 1:32 pm Onderwerp: |
|
|
Ik wil graag voor de categorie Decennium indienen:
2002
Torens van Stilte van Philip Jolowicz
Het deed me denken aan "de macht van meneer miller" van Charles den Tex. Hier was een groep mensen die bewust het leven van 1 iemand proberen om zeep te helpen door een behoorlijk rookgordijn te creeeren waarachter ook hun eigen zaakjes verborgen gaan.
Spannend, bij momenten boeiend, maar soms gewoon erg lastig te volgen omdat de gedachtengangen best ingewikkeld kunnen zijn. Wel met plezier gelezen, al merk ik dat ik er voor mijn doen best lang over gedaan heb, maar ik zal niet snel weer een boek van deze schrijver ter hand nemen (is die er overigens wel?) _________________ Er is niets dat een goed boek niet kan verhelpen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Ellen
|
Geplaatst: Zo Feb 07, 2010 2:09 pm Onderwerp: |
|
|
Voor de categorie Skandinavische thrillers heb ik net Misstap van Jón Hallur Stefánsson uitgelezen (IJsland).
Een psychologische misdaadroman, die me toch minder boeide en raakte als ik verwacht had. Geen Indridason dus. Alle eindjes worden in de laatste bladzijden wel heel rap met elkaar verbonden.
Waar ik normaalgesproken geen moeite mee heb, zijn de IJslandse namen, maar bij dit boek heb ik ze allemaal op een los velletje moeten zetten om de draad niet kwijt te raken. Lastig lezen dus. _________________ Ik lees 'De vrouw in de kooi' van Jussi Adler-Olsen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Woordenaar
|
Geplaatst: Ma Feb 08, 2010 10:05 am Onderwerp: |
|
|
Alleen nog Denen en Finnen over voor het Noordse  _________________ Andermans smaak kan bij ons intolerante en zelfs gewelddadige reacties oproepen.
- Alex Ross |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jurg
|
Geplaatst: Ma Feb 08, 2010 11:14 am Onderwerp: |
|
|
| Woordenaar schreef: | Alleen nog Denen en Finnen over voor het Noordse  |
Dan lever ik bij dezen de eerste Denen aan Lene Kaaberbøl en Agnete Friis hebben "De jongen in de koffer" geschreven.
De recensie is geschreven en toegezonden - maar hier alvast een tipje:
| Citaat: | | De jongen in de koffer is een gedreven vertelling – in de beste Scandinavische traditie vaart het verhaal op sociale betrokkenheid. De kale – maar betrokken taal zorgt voor een spanning die wegleggen schier onmogelijk maakt. |
Trouwens - Finnen Nog nooit iets van gelezen... _________________ "[..]de personages in boeken zijn [..] niet ineens gestorven als we ophouden met lezen"
- John Irving - |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Guido
|
Geplaatst: Ma Feb 08, 2010 11:19 am Onderwerp: |
|
|
Probeer deze eens, Jurg.
Het valt me - trouwens - op dat je nogal vaak - nou ja - gebruik maakt van - zeg maar - horizontale streepjes in je zinnen...  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jurg
|
Geplaatst: Ma Feb 08, 2010 11:22 am Onderwerp: |
|
|
| Guido schreef: | Probeer deze eens, Jurg.
Het valt me - trouwens - op dat je nogal vaak - nou ja - gebruik maakt van - zeg maar - horizontale streepjes in je zinnen...  |
Zal ik eens doen, Guido - misschien zelfs dit jaar nog
Valt het op Is het erg vervelend? - Ik kan er natuurlijk op gaan letten, komma's doen hetzelfde, hè. Alles voor de lezer  _________________ "[..]de personages in boeken zijn [..] niet ineens gestorven als we ophouden met lezen"
- John Irving - |
|
| Terug naar boven |
|
 |
martin
|
Geplaatst: Ma Feb 08, 2010 11:24 am Onderwerp: |
|
|
Nog een Deen: Paul Ørum - Zondebok (1985)
'Een perfecte, uitmuntend geschreven policier!' aldus Maj Sjowall.
Misschien doe ik die wel, als ik tijd over heb.  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Jurg
|
Geplaatst: Ma Feb 08, 2010 11:27 am Onderwerp: |
|
|
| martin schreef: | [..]
Misschien doe ik die wel, als ik tijd over heb.  |
Natuurlijk heb jij tijd over - Martin Wat heb je nu een hele dag te doen (Grapje natuurlijk) _________________ "[..]de personages in boeken zijn [..] niet ineens gestorven als we ophouden met lezen"
- John Irving - |
|
| Terug naar boven |
|
 |
martin
|
Geplaatst: Ma Feb 08, 2010 11:30 am Onderwerp: |
|
|
| Jurg schreef: | Wat heb je nu een hele dag te doen  |
Inderdaad, ik ben al klaar voor vandaag.  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Ellen
|
Geplaatst: Ma Feb 08, 2010 12:07 pm Onderwerp: |
|
|
De Fin Matti Y. Joensuu is ook niet te versmaden. 'De honger naar liefde' is een prachtthriller en ook 'Het duivenritueel' mag er wezen. _________________ Ik lees 'De vrouw in de kooi' van Jussi Adler-Olsen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Ellen
|
Geplaatst: Ma Feb 08, 2010 12:09 pm Onderwerp: |
|
|
| Guido schreef: | Probeer deze eens, Jurg.
Liever een streepje, wat niet opvalt als puntjes...... . _________________ Ik lees 'De vrouw in de kooi' van Jussi Adler-Olsen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
martin
|
Geplaatst: Ma Feb 08, 2010 12:13 pm Onderwerp: |
|
|
| Ellen schreef: | | ook 'Het duivenritueel' mag er wezen. |
Ah! Die heb ik ook nog liggen!  |
|
| Terug naar boven |
|
 |
Ellen
|
Geplaatst: Ma Feb 08, 2010 12:33 pm Onderwerp: |
|
|
En voor de Denen heb ik nog 'Naaste familie' van Elsebeth Egholm liggen, maar ik weet niet of ik er aan toekom.
Bovendien, mag je twee keer binnen 1 categorie meedoen, Jeroen? _________________ Ik lees 'De vrouw in de kooi' van Jussi Adler-Olsen. |
|
| Terug naar boven |
|
 |
JeB
|
|
| Terug naar boven |
|
 |
|