Forum over misdaadromans Forumindex Forum over misdaadromans

FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Noa leest...De mond gesnoerd - Frances Fyfield
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Forum over misdaadromans Forumindex -> De lezer(es)
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Guido

BerichtGeplaatst: Di Aug 18, 2009 9:37 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Gaat Noa het redden vòòr 31 augustus? Surprised

Wink
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht Website bekijken
JeB

BerichtGeplaatst: Di Aug 18, 2009 9:40 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Vast wel. Als er niet te veel bbq's volgen Wink
Ronald

BerichtGeplaatst: Di Aug 18, 2009 10:13 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Guido schreef:
Gaat Noa het redden vòòr 31 augustus?
Confused Want anders....??? Komt de forumpolitie uit Zeeland dan langs...?? Shocked Cool
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Noa

BerichtGeplaatst: Di Aug 18, 2009 11:39 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

JeB schreef:
Vast wel. Als er niet te veel bbq's volgen Wink

Afgelopen weekend maar één bbq gehad en nu staan er effe geen meer op het programma denk ik. Dus vast wel Wink Intussen op pg 245 en de gemoederen raken bij sommige personages serieus verhit. Nog een 80-tal pg's te gaan.

Maar ik moet eerlijkheidshalve wel bekennen dat ik intussen ook in een ander boek gestart ben, nl Het sanatorium van Simon Beckett. Voor als ik niet zo in de 'mood' ben voor psychologisch gegraaf. En dan merk ik toch wel dat er een zeer groot verschil is qua lezen en leestempo. De mond gesnoerd vraagt veel meer (inzet) van de lezer, is een stuk zwaarder om te lezen. Het zelfde aantal pagina's duurt drie keer zo lang om te lezen bij De mond gesnoerd.

Vanavond nog naar de AP van de nieuwe Tarantino geweest: Inglourious Basterds. Oelala...De moeite! Redelijk wat (expliciet) geweld, maar het zijn vooral de dialogen die van het scherm spatten en enkele zeer knappe acteerprestaties.
Terug naar boven
Guido

BerichtGeplaatst: Wo Aug 19, 2009 6:15 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Oeh! Surprised Die film moet ik binnenkort ook nog gaan zien! Very Happy
Terug naar boven
Ronald

BerichtGeplaatst: Wo Aug 19, 2009 8:41 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Met een fabuleuze Brad Pitt....!! Very Happy
Terug naar boven
Debby

BerichtGeplaatst: Do Aug 20, 2009 5:44 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Daar wil ik ook zeker weten nog heen! Maar niet met dit weer Cool .
martin

BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2009 1:58 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik wacht op de dvd; kan nooit erg lang duren.
Ben wel heel benieuwd, maar ik ben geen fan van bioscopen.
De laatste film die ik in een bioscoop heb gezien, was Terminator 2, en ook dat nog op verzoek van iemand anders. Rolling Eyes
Terug naar boven
Ronald

BerichtGeplaatst: Vr Aug 21, 2009 4:29 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Daar noem je ook wat....... Shocked ! Hoewel dat niets met het fenomeen bioscoop 'an sich' te maken heeft natuurlijk Cool .
Heerlijk in het donker alle beelden over je heen laten komen. Maar ik kan me er bij jou qua beperking wel iets bij voorstellen Neutral .
Terug naar boven
Noa

BerichtGeplaatst: Za Aug 22, 2009 3:03 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

martin schreef:
De laatste film die ik in een bioscoop heb gezien, was Terminator 2, en ook dat nog op verzoek van iemand anders. Rolling Eyes

Very Happy da's wel hééél lang geleden. Heb ik indertijd ook nog in de bioscoop gezien. Terminator Salvation begin dit jaar trouwens ook.

Gisterenavond geen bbq gehad, maar wel een zwaar (lees: de buurman vertrok naar de bakker als ik thuiskwam) feestje met vroegere kotgenoten. We hadden veel bij te praten natuurlijk Wink . Vanavond staat Maanrock in Mechelen op het programma.
Maar voor nu: nog even lekker in het zonnetje verder lezen in De mond gesnoerd.
Terug naar boven
Noa

BerichtGeplaatst: Zo Aug 23, 2009 10:59 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Jawel, het is er van gekomen...ik heb vanmiddag De mond gesnoerd uitgelezen Exclamation

Ik laat het boek nog even bezinken voor een definitief eindoordeel - het slotdeel geeft ook nog wel wat te denken - , maar ik denk aan *** of ****. Ik ga er eens nachtje over slapen.
Terug naar boven
ine
Site Admin

BerichtGeplaatst: Ma Aug 24, 2009 6:49 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Noa. Ik heb hem ook uitgelezen. Ook vanmiddag en ga er ook nog over nadenken....... Wink Very Happy
Noa

BerichtGeplaatst: Di Aug 25, 2009 6:10 am    Onderwerp: Reageren met citaat

ine schreef:
Noa. Ik heb hem ook uitgelezen. Ook vanmiddag en ga er ook nog over nadenken....... Wink Very Happy

Leuk Ine. Ik ben erg benieuwd naar jouw mening! Ik probeer één van de komende dagen mijn mening nog neer te schrijven.
Terug naar boven
Noa

BerichtGeplaatst: Do Sep 10, 2009 11:09 am    Onderwerp: Reageren met citaat

Ine heeft een mooie recensie geschreven met een zeer treffende titel!
Jullie hebben nog een eindoordeel te goed van mij, al een poosje... (helse werkweken achter de rug) maar beloofd nog een woordje na mijn verlof!
Terug naar boven
Noa

BerichtGeplaatst: Zo Okt 04, 2009 6:00 pm    Onderwerp: Reageren met citaat

Beloofd is beloofd, ik ging nog een eindoordeel geven. Hier komt-ie!

De kernwoorden die bij mij opkomen als ik terugdenk aan De mond gesnoerd zijn: een goed geschreven thriller en -zoals Ine heel treffend verwoordde in de titel van haar recensie- niet alledaags.
Niet alledaags omdat Fyfield een origineel verhaal weet te vertellen en dit ook origineel uitwerkt. Ten tweede ook niet alledaags in de zin dat De mond gesnoerd geen gemakkelijk weglezende thriller is. De klemtoon ligt niet op de actie, maar wel op de psychologie. Fyfield dompelt de lezer dan ook helemaal onder in de wirwar van gedachten en gevoelens van haar personages. Dat maakt dat de personages zeer goed uitgewerkt zijn en ook echt gaan leven voor de lezer, maar dat maakt De mond gesnoerd toch ook tot een indringende en niet zo evidente leeservaring. Ook moet de lezer veel tussen de lijnen lezen. Concentratie en inzet van de lezer zijn dus wel nodig voor dit boek.

Minder geslaagd aan het boek vind ik dat Fyfield zich soms wat verliest in te gedetailleerde (langdradige) beschrijvingen wat ten koste gaat van de spanning. Ook vind ik bepaalde zaken van de plot wat ver gezocht.

Slotsom: Ik denk dat De mond gesnoerd niet iedereen zal kunnen bekoren wegens te weinig echte actie en spanning, en dat je wel echt moeten houden van de psychologische thriller om dit boek weten te appreciëren. Wat mezelf betreft, ik moest wel wat in de mood zijn om in het boek verder te lezen, maar eens in de mood, kon het boek mij wel bekoren. Als ik alles wat afweeg, krijgt De mond gesnoerd van mij *** en half, voornamelijk omdat het zeker wel goed geschreven is en wegens de indringende weergave van de personages.
Terug naar boven
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    Forum over misdaadromans Forumindex -> De lezer(es) Tijden zijn in GMT + 1 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

Ga naar: