De 4 grootste voordelen van Google Ads

Van een klein experiment tot een miljoenenbedrijf. Google is in de afgelopen decennia uitgegroeid tot een speler van wereldformaat. Zo maakt ruim 70% van alle Nederlanders jaarlijks gebruik van de zoekmachine. Een perfecte plek om als ondernemer te adverteren dus! Dit kan met Google Ads: het advertentieplatform van Google. In deze blog vertellen de specialisten van B&S Media welke voordelen dit systeem kent.

Wat is Google Ads?

Google Ads is het advertentieprogramma van Google. Hiermee kunnen ondernemers makkelijk en snel reclame voor hun bedrijf maken. Van tekstadvertenties tot interactieve filmpjes: het kan allemaal. Daarnaast is het netwerk van Google ontzettend breed. Zo word je niet beperkt tot de zoekmachine, maar kun je jouw uitingen ook op andere plekken van het web kwijt. Denk hierbij aan Youtube, de Google App Store en een ruim netwerk aan partnerwebsites.

Voordeel 1: Hoog in Google

Veel bedrijfseigenaren willen hoog in Google staan. Logisch, want hiermee trek je potentiële klanten makkelijk en snel naar jouw website toe. Door een campagne in Google Ads aan te maken, kun je dit doel op een effectieve manier bereiken. In tegenstelling tot de organische resultaten, staat jouw advertentie al binnen een kwartier online!

Voordeel 2: Nauwkeurig schieten op doelgroep

Google Ads is uiterst geavanceerd. Als online marketeer krijg je ontelbare opties om jouw doelgroep af te bakenen. Van specifieke interesses tot het gebruik van een mobiel, desktop of tablet: jij bepaalt wie jouw uiting te zien krijgt. Zo schiet je niet met losse flodders, maar met doelgerichte kogels.

Voordeel 3: Controle over de kosten

Het platform van Google is ook financieel aantrekkelijk. Je bepaalt namelijk zelf welke kosten je in het programma maakt. Stel hiervoor een maximum dag- of maandbudget in. Google zal in dat geval jouw vertoningen afkappen op het moment dat deze is bereikt. Zo betaal je – op maandelijkse basis – nooit meer dan jouw intentie was.

Voordeel 4: Inzage in resultaten

Hoe succesvol is een campagne? Deze vraag is niet altijd makkelijk te beantwoorden. Gelukkig kun je de resultaten van een Google Ads-campagne ten alle tijden inzien. Google houdt namelijk alle statistieken voor je bij. Het aantal klikken, vertoningen en conversies: op basis van deze data kun je jouw campagne nog verder optimaliseren. Succes verzekerd!
Dit bericht is geplaatst in Zakelijk. Bookmark de permalink.