Hoe kan ik de online vindbaarheid van mijn bedrijf vergroten?

Sinds het coronavirus hebben steeds meer ondernemingen – offline georiënteerde- last van de huidige toestand. De reden hiervoor is, omdat met de huidige maatregelen een mini lockdown is. Door deze mini lockdown mogen alleen cruciale winkels en organisaties openblijven, zoals supermarkten & zorgverleners. Hoe kan je als bedrijf met de huidige toestand toch in contact blijven met de doelgroep? In dit artikel nemen wij jou mee naar de online groeimogelijkheden en waarom jouw onderneming zich online moet profileren!

Trend: internet en mobielgebruik

Statistieken vanuit het CBS en andere instellingen laten zien dat Nederland één van de koploper is op het gebied van internetgebruik. Vrijwel elk huishouden heeft toegang tot het internet. Dit zorgt ervoor dat steeds meer mensen online patronen achterlaten wat interessant is voor jouw bedrijf/onderneming.

Sinds het coronavirus heeft het online bestellen een toppunt bereikt. Met black friday en binnenkort met kerst gaat het weer druk worden. Dit houdt in dat een heleboel mensen hun luxe producten, maar ook consumptiegoederen voortaan besteld.

Meten is weten

Voorheen besteedden ondernemingen tonnen aan reclames van zo’n vijf tot tien seconden. Het effect hiervan was niet optimaal meetbaar. Echter, de huidige technologie biedt meerdere mogelijkheden wat betreft het meten van de marketinginspanningen.

Zo kan je namelijk meten hoeveel personen jouw advertentie hebben gezien, hoeveel personen hebben geklikt, hoeveel personen hebben iets toegevoegd aan het winkelmandje/ of hebben contact met je opgenomen (conversies). Tevens kan je in een oogopslag zien hoeveel je precies hebt uitgegeven aan een specifiek kanaal en hoeveel je terug hebt verdient. Kortom, meten is weten.

Hoe kan je dit bereiken?

Een handjevol van de ondernemingen hebben een eigen marketingafdeling, met diverse specialismen of allrounders. Echter, als je onderneming nog offline georiënteerd is, dan is de kans ook klein dat er online marketeers aanwezig zijn.

Wat je dan het beste kan doen, vooral als je in Rotterdam woon achtend bent; is het contact opnemen met bureaukicker.nl ( een marketingbureau in Rotterdam) zodat zij met hun up to date kennis jouw offline organisatie kunnen omschakelen naar een sterke online onderneming!

Dit bericht is geplaatst in Zakelijk. Bookmark de permalink.