Hoe krijg je het meeste uit Pinterest?

Wanneer merken of bedrijven een strategie voor Pinterest bedenken is het creëren van een echte betekenis voor Pinterest gebruikers steeds belangrijker aan het worden. Daarom is de rol van social media marketing bureaus belangrijker dan ooit.

Consumenten zijn op zoek naar ideeën en comfort en het is aan social media marketeers en strategen om ervoor de zorgen dat bedrijven en merken worden weergegeven als een bron van inspiratie, maar ook in deze tijden als steun voor het publiek.

De marketeers van Pinterest geven voor één keer een kijkje in hun werkwijze en vertellen hoe zij tegen de toekomst van deze pandemie en Pinterest aankijken.

Zoek naar signalen in data

Mensen komen naar Pinterest om hun ideeën tot leven te brengen en wanneer ze op zoek zijn naar inspiratie om hen te helpen met het nemen van beslissingen. De zoekopdrachten die bezoekers gebruiken zijn signalen van hun vroegste vermoedens en onthullen over wat belangrijk is in hun leven. Het is dus als merk of bedrijf interessant om gelijk hierop in te spelen. Ook wanneer er veranderingen optreden binnen het zoekgedrag is het zaak om hierin snel te schakelen. Pinterest uitbesteden kan hierbij helpen.


De kracht van positiviteit

Vele social media kanalen krijgen al langer kritiek omdat ze niet genoeg doen aan het bestrijden van haatzaaiende opmerkingen bij posts en afbeeldingen. Het kan bijvoorbeeld zijn dat een afbeelding die geplaatst wordt, onbedoeld bij bepaalde personen negatieve gevoelens oprakelen waarna ze een haatzaaiende reactie plaatsen. Pas daarom op met wat je plaatst op Pinterest. Wanneer je kiest om Pinterest uit te besteden bij BuildSocial weet je dat over elke post goed wordt nagedacht. Hierdoor is de kans op kritiek klein en kun jij je focussen op dingen die belangrijk zijn voor jouw bedrijf. Ontdek meer informatie op de website!

Dit bericht is geplaatst in Social media. Bookmark de permalink.