Laat je bedrijf groeien met deze drie simpele tips

Je bent trots op je bedrijf en je ziet het graag groeien. Maar je bent druk met administratie en planning. Wij hebben drie dingen opgeschreven die je makkelijk kan toepassen om je bedrijf te laten groeien. Schuif de administratie aan de kant, geef het werk aan een administratiekantoor in Amsterdam, en ga weer aan de slag met de kern van je bedrijf! Dat is immers waar je het voor hebt opgericht toch? Lees hieronder snel verder en ga weer met passie bezig voor de groei van je bedrijf.

Groei je mailing lijst

Een van de beste en meest effectieve manieren om je bedrijf snel te laten groeien is een maillijst te maken. Hiermee registreer je je klanten en hun mailadres. Daardoor kan je ze later maandelijks of wekelijks of zelfs nog vaker een email sturen met informatie en promoties van je bedrijf. Geef mensen een reden om zich in te schrijven, zoals een korting op de eerste aankoop, en de mailadressen zullen binnenstromen! Met de mails die jij later stuurt, creëer je redenen voor je klanten om terug te keren naar je bedrijf en iets te kopen.

Creëer trouwe klanten

Je kent het wel, een stempelkaart voor die koffiezaak op de hoek. Bij elk tiende kopje koffie dat je haalt, krijg je een korting of iets gratis. Met zo’n systeem bouw je klantenbinding op én verhoog je de verkoop. Je geeft mensen een reden om terug te komen. En dit is goedkoper dan nieuwe klanten werven. Nieuwe klanten werven kost je wel drie tot tien keer meer dan nogmaals iets verkopen aan een bestaande klant. Daarnaast heb je kans dat je klanten aan hun vrienden vertellen over dat tiende kopje gratis koffie. De beste goedkope reclame dus!

Gebruik social listening

Social media is een krachtig hulpmiddel om je bedrijf bij potentiële klanten te promoten en waardevolle inzichten te krijgen door op te letten wat er op social media gebeurt. Dit heet ‘social listening’. Door social listening te gebruiken, kun je ontdekken wat klanten over jou zeggen, inzicht krijgen in hun gedrag en trends ontdekken die jouw doelgroep bezig houden. Hierdoor kan jij beter inspelen op bestaande en nieuwe potentiële klanten. Je kan betere klantenservice bieden en interactie hebben met je klanten. Social media is zeer waardevol om in te zetten in je bedrijf.

Ben je op zoek naar meer tips voor een succesvol bedrijf? Lees dan ook onze andere blogs!

Dit bericht is geplaatst in Zakelijk. Bookmark de permalink.