Meer online omzet genereren?

Steeds meer bedrijven –waaronder MKB’ers- besteden hun online marketing activiteiten uit. Een van de redenen is, dat de bedrijven niet voldoende kennis en tijd hebben om een optimaal werkende marketingplan op te stellen. Het kan dus lonen om diverse activiteiten uit te besteden aan bureau’s die zich daar hebben gespecialiseerd.

Welke activiteiten kan je uitbesteden?

Diverse aspecten zoals : website bouwen en optimalisatie is een optie voor bestaande bedrijven die omzet willen behalen. Nadat de website gebouwd en geoptimaliseerd is, kan er verder worden gekeken naar traffic mogelijkheden. Dit kan op drie verschillende manieren. De eerste manier is door middel van zoekmachine optimalisatie (SEO). Bij deze methode wordt er per zoekwoord geoptimaliseerd.

Een webpagina die rijk aan relevante content is, zal hoogstwaarschijnlijk hoger ranken dan een minder geoptimaliseerde en relevante pagina. Dutch Blue is een van de specialisten die zich heeft gespecialiseerd in de online marketing branche. Ze verlenen diensten zoals SEA, social media marketing en web development.

Kies je voor de allrounder of specialist?

Ik zou voor een gespecialiseerde online marketing bureau kiezen omdat deze bureaus zich gedurende periodes hebben gespecialiseerd in één onderdeel. Het rendement en de expertise zal dan waarschijnlijk hoger zijn bij de specialistische bureau’s in relatie tot allrounders. Echter kan het zo zijn dat de specialisten een hogere tarief rekenen, omdat ze vakkundigheid aanbieden. Ik adviseer echter om toch voor de specialist te kiezen, als je je op een aspect wil richten. Een allrounder zou interessant kunnen zijn als meerdere onderdelen nodig zijn.

Dit bericht is geplaatst in Zakelijk. Bookmark de permalink.