Misvattingen over B2B e-commerce software

Er is een overvloed aan misvattingen over B2B e-commerce software. Van de complexe technologie die beschikbaar is in verschillende platformen tot aan de eventuele efficiëntie op het gebied van de automatisering. Zal het beginnen met een dergelijk platform nu wel de nodige tijd en geld besparen? Digitaal sales bedrijf Propellor zal deze stelling met ons ontrafelen. 

Eén van de redenen waarom de B2B-e-commerce markt groeit, is het resultaat van de overstap naar B2C’s. Hoewel het mogelijk is om de overgang makkelijk te maken, is het voor velen onwennig. B2B-transacties zijn doorgaans groter dan B2C-aankopen en B2B-verkopen zijn vaak afhankelijk van langdurige relaties met leveranciers. Met een B2B e-commerce portal valt deze tussenpersoon of tussenfase weg en wordt het de consument gemakkelijker gemaakt bij direct bij de groothandel te kopen. Met een dergelijk B2B e-commerce portal zal in dit geval het veel gemakkelijker worden een inzicht te krijgen in het koopgedrag van de eindconsument en te kunnen zien waar precies de vraag naar is.

De overtuiging dat B2B-klanten niet online willen bestellen

Eén van de beste manieren om ervoor te zorgen dat een klant niet naar een concurrent gaat, is door een langdurige, persoonlijke relatie met hem op te bouwen. Een online winkel kan in vergelijking daarmee koud lijken, maar dat hoeft niet zo te zijn. Vooral nu millennials voorop lopen bij veel B2B-aankoopbeslissingen, zijn kopers op zoek naar een gestroomlijnde digitale aankoopervaring welke de oudere gewoontes om in ‘real life’ te shoppen doen overtreffen. Helemaal in tijdens zoals de Corona pandemie. 

Het voordeel van een ecommerce software is dat u exclusieve klantengroepen kunt aanmaken en het daarom, in dit geval, veel gemakkelijker wordt gepersonaliseerde browse-ervaringen voor uw B2B of B2C consument mogelijk te maken, zonder dat het bij u de tijd voor andere klussen zal wegnemen.

De overtuiging dat e-commerce prijstransparantie vereist

Met lage marges en felle concurrenten die een B2B-bedrijf willen onderbieden, willen veel merken niet dat hun prijzen beschikbaar zijn voor het openbare publiek. Deze bescherming is begrijpelijk en daarom bieden veel e-commerce platformen alleen de prijzen aan nadat een klant zich heeft aangemeld. Dit betekent dat alleen uw klanten de prijzen zien en dat de prijzen precies zo kunnen worden weergegeven als voor individuele klanten is onderhandeld.

U kunt uw site ook gebruiken om exclusieve product zichtbaarheid mogelijk te maken, alleen zullen klanten die niet zijn aangemeld bij deze exclusieve klantengroepen (zoals waarschijnlijk een potentiële klant) moeten bellen om prijzen willen ze uw prijzen weten.

Dit bericht is geplaatst in Zakelijk. Bookmark de permalink.