Wanneer heb je de hulp nodig van een merkenbureau?

Als ondernemer kan je jezelf, werknemers en bedrijf op veel verschillende manieren beschermen. Zo heb je allerlei verzekeringen welke je kunt afsluiten voor je bedrijf en personeel. Echter kom er vaak ook nog wat anders om de hoek kijken. Je hebt een idee bedacht en wilt graag hier patent voor aanvragen. Dat is helemaal goed maar dit zorgt uiteindelijk niet voor de bescherming voor een product van jou. Zo kan je jouw merk, product of idee beschermen tegen het onzorgvuldig gebruik van anderen. Jij wilt natuurlijk niet dat je concurrent tegelijkertijd met jou een product uitbrengt. Daarom is een merkbescherming cruciaal voor jouw bedrijf. Ben je benieuwd wat er mogelijk is? Lees dan snel verder.

Merken, modellen en octrooien

Je kan het zo gek niet bedenken of je kan het beschermen. Onder merkbescherming verstaan we het beschermen van je handelsnaam, merk of logo. Zo voorkom je dat anderen een soortgelijk logo ontwikkelen waardoor er verwarring onder bedrijven en consumenten kan ontstaan. Hierdoor kan je sales mislopen wat je niet wilt natuurlijk.

Heb je een product ontworpen en wil je deze beschermen? Ook dan is een merkenbureau raadzaam om in te zetten. Ze kunnen je adviseren en daarnaast helpen in de zoektocht naar vergelijkbare producten. Hierdoor weet je of je zelf geen inbreuk pleegt op andermans product.

Is je bedrijf bezig met technische ontwerpen welke je wilt beschermen? Ook dan is een octrooien onderzoek nodig waardoor je kan kijken of er Ć¼berhaupt een bescherming mogelijk is. Dit is trouwens ook geldig voor ontwerpen.

Merkenbureau nodig?

Blijkt het nu dat je een bureau nodig hebt om je hierin te adviseren? Dan kunnen we je er een ten zeerste aanraden. Hierdoor kun je met een gerust hart je bedrijf en productontwikkeling voortzetten. Zet die stap voor het te laat is.

Dit bericht is geplaatst in Zakelijk. Bookmark de permalink.